Bamboo Garden - Kinesisk Restaurang

Ni vet det där okontrollerbara suget man får efter kinamat när man inte kan komma på vad man ska ätBamboo Gardena, precis har hittat en hundring i fickan och inser att man har varit extra duktig och sparsam den här veckan? Nej, kanske inte. Men hur som helst blir man titt som tätt sugen på kinamat - eller i alla fall blir jag det.

Mitt på Söder (eller i SoFo som det tydligen kallas - Söder om Folkungagatan) på Åsögatan 120 ligger Bamboo Garden. Nästan precis mellan Medis och Skanstull, gå från medis mot Ringen och sväng vänster in på Åsögatan.  Utifrån ser den ut som vilket tacky kinahak som helst men när man kommer in är det en helt annan femma.

Personalen är extremt trevlig - första gången jag stack in huvudet under lunchrushen ropade ägaren glatt "Välkommen hem!" och kom för att snacka. Väldigt bra service.

Och maten... Jo maten, var som att dö - och sen komma till himlen.

Vi tog take-out och åt hemma. Fyra personer beställde varsin rätt och ALLT var gott. Den absolut bästa kinamaten jag har ätit i hela mitt liv. Stora portioner, min blev både en stor middag och matlåda till nästa dag. Så man kan absolut dela på en rätt två personer. Och gör man det blir priset faktiskt billigare än ett Meal på Donken, för en varmrätt för take-away behöver inte gå på mer än en hundring. Evigt prisindex för kinamat är väl fyra små rätter antar jag, och på Bamboo Garden kostar det 102:- för avh, 113:- för servering där.

Men för guds skull, beställ inte fyra små rätter om du går dit! De har så mycket mer på menyn som är betydligt godare. Jag kan varmt rekomendera Gongbao-kycklingen (det står stark på menyn, men det var bara gott - riktig smak, inget urvaskat), deras friterade räkor är superfina om man är på det humöret.

Själv ska jag nog slå på stort nästa gång och pröva deras smörstekta anka med kantareller och soyasky (165:- serv/ 145:- avh), men efter att ha ätit där och smakat deras mat skulle jag lugnt kunna beställa vad som helst på menyn.

Vi ses där!

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0