Lax med citronpasta

Har levt på IKEA luncher, kebab och mat från frysen de senaste dagarna och inspirationen är väl inte så himla stor just nu. Så det får bli ett gott minne från förra veckan i stället. Markus' mamma droppade förbi och hade i vanlig ordning med sig mat (ska man bli förolämpad?), bland annat en mumsig bit lax marinerad i bland annat dragon. Annars är ju lax inte så billigt, men om man ska äta det har jag kommit fram till att det bästa är att köpa den färska. Chumlax smakar bara plast.

På med salt och in i ugnen på 200 grader, kanske 20 minuter. Koka under tiden pasta, slå av vattnet och tillbaka i kastrullen. Denna gången var jag lite lat, för svärmor hade också tagit med sig Keldas "Lovely Lemon", en mild citronsås som jag slängde. Men normalt sett brukar jag slå i lite matlagningsgrädde, svartpeppar och smaka av med riktig citronsaft. Sen får allt gotta ihop sig på den avstängda plattan en liten stund.

Serverades med sallad.

Lax med citronpasta och sallad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0