Matpool

Är du student? dåligt med pengar och tycker det är rätt tråkigt att sitta ensam på ditt studentrum och äta middag?
Ditt svar är troligtvis "JA"
I så fall är mitt tips till dig att ha kollektiva middagar. Då du bjuder in dina grannar och har det lite mysigt. Om du skaffar många vänner så kanske du bara behöver laga mat en gång i veckan :D Himla bra! Du kommer också självklart att alltid ha någon att äta med. Säg hejdå till Nudlar och snabbmat.

Detta gjorde jag idag, lagade pannkakor eller plättar som man säger här i norrland. Ja dom säger så och till er alla stockholmare eller liknande som nu undrar så ska jag förklara för er vad jag har lärt mig idag om pannkakor och norrland.

Norrländska - Stockholmska
Pannkaka = pannkaka du gör i ugn , Ugnspannkaka
Plättar = vanlig pannkaka i stekpannan
Små plättar = vad vi kallar plättar

Där har ni det, första lektionen i norrländska :)

Pannkaka
1dl mjöl
1/4 tsk salt
2,5dl mjölk
1-2 ägg

Detta är recept för 1 person och ger ca 5 pannkakor. Notera att det inte är socker i, men det går att tillsätta om man vill lyxa till det lite. Vaniljsocker är också gott :) bara fantasin sätter gränser.

Smaklig måltid

// Emma Bergvall , nybliven bildjournalist studerande ( jaja jag är stolt över mig själv för en gångs skull)

Emma Bergvall

< så ser det ut om man spar några och har med som matlåda till dagen efter =)

Som student måste man alltid tänka steget före

Kommentarer
Postat av: Malin

Mmm, det ser gott ut! Vad stekte du i?

2008-09-02 @ 21:13:11
URL: http://hungrigstudent.blogg.se/
Postat av: Emma Bergvall

Stekpanna..vad menar du..teflon..så..ja..man har i lite smör i smeten och sen så behöver man inte ha matfett när man steker :D FETT bra ;P HAHAHA ordvits

2008-09-02 @ 21:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0