Hungrigstudent är tillbaka!

Efter ett långt uppehåll över jul och nyår är det dags att komma tillbaka lagom inför alla hjärtans dag.

För nuvarande håller jag på med en hel del intressanta kulinariska projekt som kommer att uppdateras här i bloggen med (förhoppningsvis) jämna mellanrum.

Först och främst har årets sådd påbörjats, i köksfönstret står nu ett miniväxthus med 29 bäddar där paprika, chili och tomatfrön ligger och gror. Än så länge är det inte mycket att se på, de första skotten borde titta upp om en eller två veckor.Då ska de planteras om i större krukor. Har ingen aning om hur jag ska få plats med 29 st tioliters krukor på balkongen om allt skulle gå väl, men det är ju iofs ett trevligt bekymmer.

För det andra har jag vågat på mig att försöka göra ost, ett projekt som kommer att vara i ca 4 veckor innan den är redo att smakas. I går värmde jag mjöl, hade i ostlöpen och separerade ostmassan från vasslen. Ost massan är rikitg cool och påminner om mozzarella just nu (svårt att låta bli att äta upp den där och då). Nu ligger den i en handduk i en form och väntar snällt. Vasslen (det vattniga som blev över) användes till ett supermumsigt nattjäst bröd som uppskattade på morgonens personalmöte.

Slutligen ska jag försöka mig på lite spännande godis inför alla hjärtans dag, med det är hemligstämplat för stunden så att överraskningen blir desto trevligare för tilltänkta mottagare.

Recept och bilder kommer inom kort.

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0